Sei un blogger e vuoi inserire un riferimento a questo film nel tuo blog? Ti basta fare un copia/incolla del codice che trovi nel campo Codice per inserire il box che vedi qui sotto ;-)
Molto meglio il primo anche se questo è sicuramente un film ben fatto e ben recitato ma per me è del tutto inutile guardarlo perchè ripropone situazioni e ambienti già visti che nella versione originale hanno il loro fascino ma che in questo film risultano solo inutili ripetizioni. In conclusione un film sufficiente ma niente di che.
They pulled in just behind the bridge He lays her down, he frowns "Gee my life's a funny thing, am I still too young?" He kissed her then and there She took his ring, took his babies It took him minutes, took her nowhere Heaven knows, she'd have taken anything, but
All night She wants the young American Young American, young American, she wants the young American All right She wants the young American
Scanning life through the picture windows She finds the slinky vagabond He coughs as he passes her Ford Mustang, but Heaven forbid, she'll take anything But the freak, and his type, all for nothing He misses a step and cuts his hand, but Showing nothing, he swoops like a song She cries "Where have all Papa's heroes gone?"
All night She wants the young American Young American, young American, she wants the young American All right She wants the young American
All the way from Washington Her bread-winner begs off the bathroom floor "We live for just these twenty years Do we have to die for the fifty more?"
All night He wants the young American Young American, young American, he wants the young American All right He wants the young American
Do you remember, your President Nixon? Do you remember, the bills you have to pay Or even yesterday?
Have you been an un-American? Just you and your idol singing falsetto 'bout Leather, leather everywhere, and Not a myth left from the ghetto Well, well, well, would you carry a razor In case, just in case of depression Sit on your hands on a bus of survivors Blushing at all the Afro-Sheeners Ain't that close to love? Well, ain't that poster love? Well, it ain't that Barbie doll Her heart's been broken just like you have
All night You want the young American Young American, young American, you want the young American All right You want the young American
You ain't a pimp and you ain't a hustler A pimp's got a Cadi and a lady’s got a Chrysler Black's got respect, and white's got his soul train Mama's got cramps, and look at your hands shake I heard the news today, oh boy I got a suite and you got defeat Ain't there a man you can say no more? And, ain't there a woman I can sock on the jaw? And, ain't there a child I can hold without judging? Ain't there a pen that will write before they die? Ain't you proud that you've still got faces? Ain't there one damn song that can make me break down and cry?
All night I want the young American Young American, young American, I want the young American All right I want the young American Young American Young American, young American, I want the young American (I want with you, I want with you want) All right (You want it, I want you you, you want I, I want you want) Young American, young American, I want the young American (I want to want, to want, to want , to want I, I want you) All right (Lord I wanted the young American) (young American) Young American, Young American I want the young American
La canzone emblematica di David Bowie è, insieme alla scenografia e naturalmente agli Stati Uniti, il filo conduttore dell'annunciata trilogia americana di Lars Von Trier. Era presente nei titoli di coda di Dogville ed è presente anche ora (con qualche fotogrammaa fare da sottosfondo cambiato).
Abbandonato il "dogma 95" (in questo caso si hanno dei, seppur invisibili, movimenti di macchina; la mdp a volte è fissa, forse perchè il mitico Dod Mantle oltre a direttore della fotografia è in questo secondo capitolo anche operatore, naturalmente insieme a Von Trier; si hanno finalmente dei controcampi; gli attori sono leggermente truccati; il digitale è usato anche per creare qualche effetto....) il regista danese firma un'opera che, seppur meno ad impatto, ha un ritmo più sostenuto ed un finale più scioccante e ancora più sorprendente del precedente "Dogville": la figura del giocatore d'azzardo è più indovinata che mai, e il rifiuto del libero arbitrio o della capacità di auto-organizzarsi sono cose che fanno riflettere.
In attesa del terzo conclusivo capitolo (che completerà così l'esalogia dell'Occidente, dopo che gli iniziali "Europa", "Epidemic" e "L'elemento del crimine" erano una sorta di trilogia dedicata al Vecchio Continente) , Lars Von Trier si conferma uno dei registi più cinici ma allo stesso tempo coerenti dell'ultimo ventennio.